Επιστροφή Επάνω

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Καλώς ήλθατε στη σελίδα του 2ου ΓΕΛ Θερμαϊκού

2ο ΓΕΛ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ

Περαία Θεσσαλονίκη

 

 
 

 

Το 2ο ΓΕΛ Θερμαϊκού κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 είχε την τιμή να είναι ο πρώτος πρεσβευτής στην Ελλάδα για την υλοποίηση του προγράμματος Achieve το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας.

Το πρόγραμμα Achieve είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήπιων δεξιοτήτων που βοηθάει τους νέους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν ενεργά στην εκπαίδευσή τους. Το Achieve υλοποιείται στο Ην. Βασίλειο και σε άλλες χώρες όπως η Μάλτα, η Μαλαισία, η Τζαμάικα και η Γκάνα, από το Prince’s Trust International και τοπικούς συνεργαζόμενους φορείς.

Οι μαθητές/-ριες υποστηρίζονται ώστε να βελτιώσουν τις επιδόσεις, τη συμμετοχή, τις προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες και τη στάση απέναντι στη μάθηση.

Φορέας υλοποίησης του προγράμματος για την Ελλάδα είναι ο οργανισμός The Tipping Point

Το The Tipping Point έχει ως σκοπό να συμβάλλει στη δημιουργία ενημερωμένων και ενσυνείδητων νέων, σε ότι αφορά τις ακαδημαϊκές επιλογές τους και τη μελλοντική επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Το πρόγραμμα Achieve εφαρμόστηκε σε δύο τμήματα της Β’ Λυκείου με το εξής όραμα:

Σε ένα χρόνο από τώρα, οι μαθητές θα έχουν αναπτύξει νέες οριζόντιες δεξιότητες, μέσω της άτυπης μάθησης, η οποία θα αλλάξει/ βελτιώσει την οπτική/σχέση τους με το σχολείο”.

Ειδικότερα για το 2ο ΓΕΛ Θερμαϊκού επιλέχτηκαν δύο ενότητες και οι αντίστοιχες υποενότητές τους σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Δεξιότητες για το σχολείο

(Skills for school)

Προετοιμασία για την αγορά εργασίας

(Preparation for work)

Αυτοπεποίθηση

(Confidence)

Δεξιότητες παρουσίασης

(Presentation skills)

Συνεργατικές δεξιότητες

(Teamwork)

Σχεδιάζοντας την επαγγελματική μου

πορεία

(Career planning)

Διαχείριση άγχους

(Stress management)

Προετοιμάζοντας τους νέους για την

αγορά εργασίας

(Preparing for the world of work)

Η βιωματική μάθηση είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του προγράμματος Achieve και συνεπώς όλες οι δραστηριότητες ήταν δομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να:

  • κρατούν τους μαθητές συνδεδεμένους με την κάθε υποενότητα, έχοντας τη δυνατότητα να συνεχίζουν να θέτουν ερωτήσεις     (όπως η ασύγχρονη επικοινωνία με επαγγελματίες/ μέντορες)
  • βοηθούν τους μαθητές να καταλάβουν το “TI” και το “ΠΩΣ” σε σχέση με ένα θέμα (όπως η περίληψη του τι θα κάνουν σε ένα πλάνο μαθήματος)
  • συμβάλλουν στη συμμετοχή και την ενεργητικότητα των μαθητών (energizers, icebreakers)
  • προάγουν τη βιωματική μάθηση (όπως η δυνατότητα για ομαδικές συνεδρίες με επαγγελματίες/ μέντορες ανα τον κόσμο)
  • εφαρμόσουν οι μαθητές τη γνώση που έλαβαν (learning by doing)

Σε κάθε υποενότητα, σημαντική ήταν η αλληλεπίδραση των μαθητών με “μέντορες” από όλο τον κόσμο. Οι μαθητές ανέλαβαν το ρόλο του “δημοσιογράφου” και πήραν συνέντευξη από επαγγελματίες εστιάζοντας κάθε φορά στη συγκεκριμένη θεματική (π.χ στην υποενότητα “Αυτοπεποίθηση” πραγματοποίησαν ομαδικές συνεδρίες με θέμα “Γιατί είναι σημαντική η αυτοπεποίθηση;”

Επίσης, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να θέτουν επιπλέον ερωτήσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις από επαγγελματίες/ μέντορες μέσω video 100’’.

Με αυτόν τον τρόπο

α) διατηρήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για κάθε υποενότητα,

β) οι μαθητές έμαθαν να ρωτούν και να μη φοβούνται να εκφράσουν τις ερωτήσεις τους,

γ) οι μαθητές ανέπτυξαν 3 βασικά soft skills, τα οποία συνδέονται άμεσα με την υποβολή ερωτήσεων (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων)

Τόσο η σύγχρονη, όσο και η ασύγχρονη δυνατότητα, πραγματοποιήθηκε μέσω ενός ειδικά διαμορφωμένου περιβάλλοντος, την πλατφόρμα 100mentors.

Ευχαριστούμε θερμά το Princes Trust International καθώς και την ομάδα του The Tipping Point για την πολύτιμη ευκαιρία που έδωσαν στους μαθητές μας και για την εξαιρετική συνεργασία.

 

Η Παιδαγωγική Ομάδα του Achieve

 

Αθανασιάδου Μαρία

Βακφάρη Μαργαρίτα

Δεληγιώργη Ευτυχία

Καρυώτη Στέλλα

Παπαδοπούλου Μαρία

Χριστάκη Βέρα

Καιρός

Θεσσαλονίκη °C
  04.05.2024 Ferienhaus Ostsee

Copyright © 2024 2ο Γενικό Λύκειο Θερμαϊκού Rights Reserved.