Επιστροφή Επάνω
Το 2ο ΓΕΛ Θερμαϊκού κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 είχε την τιμή να είναι ο πρώτος πρεσβευτής στην Ελλάδα για την υλοποίηση του προγράμματος Achieve το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας.
Το πρόγραμμα Achieve είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήπιων δεξιοτήτων που βοηθάει τους νέους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν ενεργά στην εκπαίδευσή τους. Το Achieve υλοποιείται στο Ην. Βασίλειο και σε άλλες χώρες όπως η Μάλτα, η Μαλαισία, η Τζαμάικα και η Γκάνα, από το Prince’s Trust International και τοπικούς συνεργαζόμενους φορείς.
Οι μαθητές/-ριες υποστηρίζονται ώστε να βελτιώσουν τις επιδόσεις, τη συμμετοχή, τις προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες και τη στάση απέναντι στη μάθηση.
Φορέας υλοποίησης του προγράμματος για την Ελλάδα είναι ο οργανισμός The Tipping Point
Το The Tipping Point έχει ως σκοπό να συμβάλλει στη δημιουργία ενημερωμένων και ενσυνείδητων νέων, σε ότι αφορά τις ακαδημαϊκές επιλογές τους και τη μελλοντική επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Το πρόγραμμα Achieve εφαρμόστηκε σε δύο τμήματα της Β’ Λυκείου με το εξής όραμα:
Σε ένα χρόνο από τώρα, οι μαθητές θα έχουν αναπτύξει νέες οριζόντιες δεξιότητες, μέσω της άτυπης μάθησης, η οποία θα αλλάξει/ βελτιώσει την οπτική/σχέση τους με το σχολείο”.
Ειδικότερα για το 2ο ΓΕΛ Θερμαϊκού επιλέχτηκαν δύο ενότητες και οι αντίστοιχες υποενότητές τους σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Δεξιότητες για το σχολείο (Skills for school) |
Προετοιμασία για την αγορά εργασίας (Preparation for work) |
Αυτοπεποίθηση (Confidence) |
Δεξιότητες παρουσίασης (Presentation skills) |
Συνεργατικές δεξιότητες (Teamwork) |
Σχεδιάζοντας την επαγγελματική μου πορεία (Career planning) |
Διαχείριση άγχους (Stress management) |
Προετοιμάζοντας τους νέους για την αγορά εργασίας (Preparing for the world of work) |
Η βιωματική μάθηση είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του προγράμματος Achieve και συνεπώς όλες οι δραστηριότητες ήταν δομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να:
Σε κάθε υποενότητα, σημαντική ήταν η αλληλεπίδραση των μαθητών με “μέντορες” από όλο τον κόσμο. Οι μαθητές ανέλαβαν το ρόλο του “δημοσιογράφου” και πήραν συνέντευξη από επαγγελματίες εστιάζοντας κάθε φορά στη συγκεκριμένη θεματική (π.χ στην υποενότητα “Αυτοπεποίθηση” πραγματοποίησαν ομαδικές συνεδρίες με θέμα “Γιατί είναι σημαντική η αυτοπεποίθηση;”
Επίσης, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να θέτουν επιπλέον ερωτήσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις από επαγγελματίες/ μέντορες μέσω video 100’’.
Με αυτόν τον τρόπο
α) διατηρήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για κάθε υποενότητα,
β) οι μαθητές έμαθαν να ρωτούν και να μη φοβούνται να εκφράσουν τις ερωτήσεις τους,
γ) οι μαθητές ανέπτυξαν 3 βασικά soft skills, τα οποία συνδέονται άμεσα με την υποβολή ερωτήσεων (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων)
Τόσο η σύγχρονη, όσο και η ασύγχρονη δυνατότητα, πραγματοποιήθηκε μέσω ενός ειδικά διαμορφωμένου περιβάλλοντος, την πλατφόρμα 100mentors.
Ευχαριστούμε θερμά το Prince’s Trust International καθώς και την ομάδα του The Tipping Point για την πολύτιμη ευκαιρία που έδωσαν στους μαθητές μας και για την εξαιρετική συνεργασία.
Η Παιδαγωγική Ομάδα του Achieve
Αθανασιάδου Μαρία
Βακφάρη Μαργαρίτα
Δεληγιώργη Ευτυχία
Καρυώτη Στέλλα
Παπαδοπούλου Μαρία
Χριστάκη Βέρα